Co kdybychom vám řekli, že můžete darovat něco, co nejen že vykouzlí úsměv na tváři, ale zároveň zanechá i skutečnou stopu v přírodě? Blossombs jsou malá semínka v krásném balení, které skrývají sílu přírody i vaší firemní filozofie. Tento merch není jen o pěkném vzhledu – je o hodnotách, které předáváte. Když darujete Blossombs, komunikujete světu zodpovědnost, péči o životní prostředí a závazek k udržitelnosti.

Blossombs – květiny pro lepší svět

Blossombs jsou malé květinové „kuličky“, které obsahují semínka vybraných květin přátelských k hmyzu (jetel, měsíček kukuřičný, koriandr, mák a další). Pochází z Nizozemska a jejich myšlenkou je přispět k obnově přírody, vytvořit lepší podmínky pro opylovače a přispět tak k rovnováze v přírodě. Deset různých barevných variant semen můžete darovat jako součást nápaditě vytvořených přání, pohlednic, boxů a dalších originálních předmětů. Semínko pak stačí jen jednoduše zatlačit do země a zhruba během osmi týdnů vyrostou květiny, které potěší oko, duši i přírodu samotnou.

Ideální merch pro každou firmu

Blossombs jsou drobným, ale výrazným gestem, kterým ukážete, že vaší firmě záleží nejen na přírodě, ale i těch, které obdarujete. Ať už jsou to vaši zaměstnanci, obchodní partneři nebo klienti, Blossombs vám pomohou vytvořit něco opravdu výjimečného.

Darujte dárek, který má materiální i emocionální hodnotu

Díky širokému výběru možností – od různých barev a velikostí až po přáníčka, ozdoby či dárkové krabičky – si snadno přizpůsobíte Blossombs na míru vaší firmě nebo události. Ať už jde o malý dárek nebo komplexní balíček s květníkem a zeminou, Blossombs si lidé určitě zapamatují.
Darujete totiž něco, co má hodnotu nejen materiální, ale hlavně emocionální. Vyjádříte tak, že přemýšlíte nejen nad naší přírodou, ale i nad tím, jaké dárky věnujete. Květiny, které díky Blossombs vykvetou, přinesou radost a budou vás lidem ještě dlouho připomínat.
S Blossombs a Ellipse můžete spojit ekologickou odpovědnost s originálním dárkem, který osloví opravdu každého. Ozvěte se nám a začněte tvořit dárky, které mají skutečně smysl.

Vyjádření díků a obdarovávání nepatří jen do osobního života. Dárkům se patrně nevyhnete ani v profesní rovině. Jak nejlépe poděkovat zaměstnancům za skvěle odvedenou práci v průběhu celého roku? Jak projevit vděčnost obchodním partnerům a dodavatelům? Přece vhodně zvoleným dárkem, do něhož vtisknete kus vaší značky. Vody firemních dárků jsou však hluboké a zrádné. Jak se neutopit v jejich obrovské nabídce a zůstat přitom sví?

Merch jako firemní dárek

Víno, čokoládové pralinky, dárkový poukaz. Tyto patří k těm nejběžnějším. Většinou darujeme něco, co lze jakkoli zkonzumovat. Není lepší vymyslet originální firemní dárek, který zůstane (spolu s vaším brandem) nějakou dobu na očích? Už mnoho let se věnujeme textilnímu merchandisingu, ale dobře rozumíme i firemním dárkům a reklamním předmětům. Textil nebo 3D – princip je vždy podobný. Nasloucháme příběhům našich zákazníků, přicházíme s originálními nápady a důmyslně propojujeme značku s vyrobeným merchem. 

Přinášíme deset rad, jak přemýšlet nad firemními dárky a jak je vybírat.

1. Personalizujte

Nejprve se zamyslete, koho chcete obdarovat. Znáte cílovou skupinu? Víte, co mají rádi? Sesbírejte o nich maximum informací a společně dáme hlavy dohromady. Věřte, že každý ocení, když výběru firemního dárku věnujete péči. Ta jde spolu s kreativitou poznat na první pohled. Pokud to jde, zvolte personalizované dárky, obzvlášť na Vánoce, narozeniny nebo jiné speciální příležitosti.

Tip: Když nemůžete personalizovat dárek, doporučujeme aspoň osobní vzkazy a visačky se jménem.

2. Hledejte téma

I jednoduchý malý dárek může tematicky zapadnout do firemní kultury. Může krásně reflektovat brand, nějakou významnou událost uvnitř firmy, nebo specifické období roku. Nad dárky je potřeba přemýšlet v souvislostech. Ideová linka dodá merchi šťávu.

3. Kvalita až na prvním místě

Nedělejte kompromisy. Myslíte, že ty nejlevnější dárky někoho potěší? Takový merch neplní svůj cíl. Končí v lepším případě na dně skříně, v tom horším zaplní popelnice. My radíme: Levné dárky nebrat. Raději vymyslete něco malého ve špičkové kvalitě, než pompézní dary pochybného původu a pokulhávající jakosti.

4. Zabalte to jinak

Vzpomínáte na naše téma? Co kdybyste jej promítli i do balení? Zajímavým obalem můžete výrazně povznést (nejen) estetickou hodnotu dárku. Když to odfláknete, celé kouzlo darování je pryč. Možnosti balení jsou v dnešní době téměř nekonečné, proč toho nevyužít? Malý dáreček ve vkusném a originálním balení s personalizovanou visačkou udělá kolikrát větší službu než obří dárek.

5. Držte se hodnot, vašich i jejich

Myslete na to, že firemní dárek reprezentuje vaši značku. Odráží firemní hodnoty, žádná vaše marketingová komunikace by s tímto neměla být v rozporu. Jste dravý startup a cílíte na mladé? Jaké sdílí tato cílová skupina hodnoty? Hezky si je sepište a ujistěte se, že dárek bude tyto hodnoty podtrhovat. Pokud například hlásáte téma udržitelnosti, vybírejte lokální produkci a ekologické materiály.

6. Brand: ukázat nebo schovat?

Merch je bezpochyby o vaší značce. Pokud však řešíte firemní dárky, musíte najít vhodnou míru obrandování tak, aby je obdarovaní chtěli dobrovolně používat. Máte cílovku, která vzala vaši značku za svou? V tom případě se nebojte výrazného designu. Takto to bývá často u sportovních značek, nebo mladých startupů. Jiné firmy by měly vsadit spíš na decentní grafiku s menším vyobrazením loga.

7. Žádné ležáky

Některé dárky jsou sice hezké pro oko, ale nikdo je reálně nevyužije. A to nechcete. Vy přece toužíte po tom, aby je obdarovaní nosili a používali. Zvažujte to, když se zamýšlíte nad výběrem. Ptejte se. Chtěli byste takový dárek sami dostat? A co vaši známí?

8. Zapomeňte na nudu

S firemními dárky se můžete opravdu blýsknout, když se toho nebudete bát. Ptejte se na novinky a trendy, vybírejte nápadité produkty. Právě tyto vyvolají kýžený „wow“ efekt a emoce u obdarovaných. Co třeba pískací tričko, batoh z pratelného papíru nebo deštník, co mění barvu, když zmokne?

9. Hoří, nehoří?

Kolik máte na zajištění firemních dárků času? Podle toho vybereme buď ze skladových položek, které umíme dobrandovat a vyladit spolu s balením k dokonalosti, nebo vyrobíme dárky na míru.

10. Budget na firemní dárky

Budget hraje vždycky jednu z hlavních rolí. Nezapomeňte, že do ceny musíte započítat i balení a přepravu. Přizpůsobte svůj rozpočet tak, abyste raději potěšili méně lidí hodnotným dárkem, než abyste vybrali laciný merch pro širší publikum.

Konečně firemní dárky pro lidi

Jsme na konci našeho výčtu. Reklamní předměty a textilní merch nás baví a umíme mu vdechnout ducha. Chceme, aby konečně firemní dárky dávaly smysl, aby se dostavila radost, aby dárek neskončil na dně skříně nebo v koši.

Sháníte originální firemní dárky a nevíte si rady? Svěřte se do našich rukou: máme zkušenosti i s budgetováním a časovým plánováním, proto se na to spolu můžeme podívat komplexně.

Rádi podněcujeme klienty, aby před běžnými produkty dali přednost jejich ekologicky šetrným verzím.
Ne vždy je to možné, ale máme radost, že o krok zelenější volby jsou stále častější.

Chybí vám ještě poslední dárky? Přinášíme top verzi last minute dárkových sad. Jsou krásné, jsou EKO a můžete si je sestavit, jak potřebujete.

Tentokrát Vám přinášíme inspiraci na vánoční dárky:

– Sestavené do malých setů, které stačí jen vybrat a objednat.

– Všechny produkty jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů, nebo své uživatele vedou k zelenějšímu životnímu stylu.

– Balení je kompletně papírové, jednoduše recyklovatelné.

– Dárky vám obrandujeme, navrhneme texty, komplimentky.

– Vše zvládneme do Vánoc.

Dárková sada obědové krabičky s bambusovým víkem a cestovního termo hrnku na čaj.
Dárková sada sestavená z papírového bloku, powerbanky a reproduktoru.
Dárkově balený batoh z recyklovaného polyesteru.
Dárková sada mikiny s kapucí, pletené čepice (obojí z recyklovaných vláken) a skleněné láhve.

Jde o dárky na poslední chvíli, tak ji nepromarněte 😉

Objednávky přijímáme do SVATÉHO MARTINA – 11.listopadu.

Často od Vás v poslední době slýcháme, že Vám ve firmě chybí člověk, který by řešil textilní zakázky.


Před dobou covidovou byly síly rozloženy tak, aby pracovníci vše stíhali, včetně rozvoje. Pak ale nastalo ztenčování stavu zaměstnanců a v mnoha firmách marketingová a nákupní oddělení značně prořídla. Není tedy divu, že každý nový projekt už může být nad Vaše síly.


Ale co s tím, když poptávka reálně existuje? Je potřeba obnovit zaměstnanecké uniformy, nebo nakoupit trika pro firemní sportovní tým….


Jdeme Vám naproti a uvádíme službu s názvem Asistentka Janička.

Asistentka pracuje pro Vás. Sdělíte jí svoji představu a ona chystá návrhy, nabídky, prezentace, vzorky. Vy schvalujete.

V praxi to znamená, že běžná zakázka Vám nezabere ani dvě hodiny času:

• Poptávka – 30 minut času v online callu – sdělíte nám svoji představu (typ produktu / počty kusů / požadavky na design / budget).
• Schválení orientační cenové nabídky, timingu – 15 minut.
• Schválení grafiky – 10 minut.
• Schválení vzorku – 20 minut.
• Schválení objednávky – 5 minut.
• Převzetí hotového zboží klientem – 10 minut.

Celkem 90 minut.

Našim klientům poskytujeme nadstandardní servis.

Zkuste poptat asistentku Janičku!

Téma ekologie a společenské odpovědnosti firem je jako oceán, široké a hluboké. Můžeme se v něm jednoduše ztratit, může nás zahltit svou komplexností a vrátit nás na břeh vyčerpané a zmatené.
Ale naším cílem není se do těchto vod zcela ponořit a nechat se jimi pohltit. Jako firma musíme fungovat, plnit cíle, poslání, vykazovat zisk.
Velké změny přicházejí postupně. Rodí se v mysli a rostou našimi činy. Pokud se i u Vás, ve Vaší firmě, zrodila myšlenka na společenskou odpovědnost, a nejste si ještě zcela jistí, jak a kde ji uchopit, tento článek může být pro Vás. Může být jedním z prvních malých dílků.

Malý dílek ve velké skládačce jménem „Společenská odpovědnost“

Společenská odpovědnost firem je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders. Nazývá se také „trojí odpovědnost“, jelikož do strategie firmy zahrnujete nejen ekonomickou oblast, ale také sociální a environmentální. Jednoduše řečeno, na všech úrovních fungování firmy se snažíte o fér a šetrný přístup k lidem, k planetě, ke zdrojům.


V tomto článku se budeme zabývat hlavně oděvním merchandisingem.

Oděvní průmysl je obrovský byznys, pro který pracuje 75 milionů lidí, a který je druhým největším znečišťovatelem této planety. Má negativní vliv v průběhu celého životního cyklu: od pěstování surovin, přes výrobu a barvení látek, dopravu surovin a výrobků, i odpady a jejich odstranění.


Díky masivní ekologické revoluci posledních let se většina retailových oděvních firem snaží zabudovat společenskou odpovědnost do svého podnikání a uvádějí odnože svých značek, které označují hesly jako „conscious“, „green“, či „eko“. Často může jít o tzv „greenwashing“, což je forma dezinformace o ekologické prospěšnosti, marketingové mlžení za účelem ošálit zákazníka.
Na druhé straně ale řada značek toto hnutí přijala jako výzvu a poctivě se snaží dále svým podnikáním neškodit a přispět ke zlepšení životního prostředí. A co víc, vznikla a vzniká celá řada značek, které již mají společenskou odpovědnost a ekologii zabudovanou jako DNA ve svém fungování.


A řeč je nejen o fashion retailových značkách, ale i o dodavatelích oděvního merchandisingu, nebo chcete-li, reklamního textilu.

Jaká je aktuální situace v ČR na poli šetrného oděvního merchandisingu?

Oděvní merchandising se vždy ubírá směrem, který udává móda, ať už jde o barvy, střihy, materiály, nebo udržitelnost. Díky těmto tendencím je ekologická móda běžně dostupná v katalozích skladového textilu, a je tomu tak již několik let.


Máme radost hned z několika skutečností.

– Dodavatelé jsou schopni prokázat ekologický původ zboží díky mezinárodním certifikátům.

– Modely jsou často cenově srovnatelné s podobnými položkami konvenčního původu.

– Kvalita materiálů a zpracování je spíše nadprůměrná.

– Dostupnost zboží je výborná.

Výrobu v mimoevropských zemích těžko ohlídáme. Spoléháme se na prokazatelnost původu mezinárodními certifikáty. V mnoha ohledech je transparentnější a šetrnější výroba v Evropských zemích, často přímo lokálně v ČR a na Slovensku.


S lokální výrobou máme bohaté zkušenosti, a tak jen nastíníme její výhody z pohledu společenské odpovědnosti.

– Lokální tkalci a pletaři také dokáží doložit ekologický původ svých surovin formou certifikátů a jejich pracovní podmínky jsou v souladu s českou legislativou.

– Taktéž šicí dílny, dodavatelé aplikací, výšivek a tiskaři.

– Balení lze zvolit ekologicky šetrné.

– Přepravou rozumíme desítky, maximálně stovky kilometrů – minimální uhlíková stopa ve srovnání s leteckou přepravou.

– Celý proces výroby lze kontrolovat a osobně místa, kde naše výrobky vznikají, navštívit.

Certifikáty pomohou

GLOBAL ORGANIC TEXTILE STANDARD (GOTS)

GOTS je jednou z nejdůvěryhodnějších a nejkomplexnějších certifikací v módním průmyslu. Zahrnuje zpracování, výrobu, balení, označování a distribuci všeho textilu vyrobeného z nejméně 70% certifikovaných organických přírodních vláken. Finální výrobek nesmí obsahovat alergenní, karcinogenní či toxické chemické zbytky. Uvádí se i vyšší stupeň certifikace (organický/bio), při kterém musí textilní výrobek obsahovat nejméně 95 % certifikovaných organických přírodních vláken.

Textil musí splňovat určitý soubor ekologických norem a při výrobě se musí dodržovat také sociální kritéria v souladu s Mezinárodní organizací práce. Tato certifikace tedy podporuje zákaz dětské práce, adekvátní výšku mzdy a délku pracovní doby, ochranu před diskriminací atd. Existuje několik různých certifikačních orgánů, které mohou udělit tuto certifikaci, všechny však používají stejné normy.

https://global-standard.org/the-standard.html

OEKO-TEX

OEKO-TEX je organizace, která se zaměřuje na škodlivé látky a zdravotní nezávadnost textilií. Aktuálně nabízí několik certifikátů. Nejznámějším a nejpoužívanějším je certifikát Standard 100, který je zaměřený na zdraví škodlivé chemikálie (jako například těžké kovy, pesticidy, formaldehyd, barviva a jiné látky). Každé vlákno, knoflík a jiné doplňky na textilním výrobku jsou prostřednictvím této certifikace testovány, čímž se výrobek z ekologického hlediska stává neškodným pro člověka.

https://www.oeko-tex.com/en/

BLUESIGN

Organizace Bluesign uděluje certifikaci výrobcům textilu, kteří při výrobě dbají na bezpečí lidí a životního prostředí. Zaměřuje se na vše, co dokáže negativně ovlivňovat zdraví pracovníků i spotřebitelů, od odpadních vod po toxicitu barviv. Bluesign tak podporuje výrobce textilu, kteří analyzují svůj výrobní proces a investují do výzkumu a vývoje s cílem snížit svou ekologickou stopu.

https://www.bluesign.com/en

Materiál napoví

Přírodní materiály

Konvenční bavlna  x  Bio / Organická bavlna

Bavlna je surovina náročná na pěstování, proto se v současnosti často používá její geneticky modifikovaná verze, která vyžaduje intenzivní hnojení. Také je náchylná na škůdce, takže se používají toxické postřiky. Lze říci, že se jedná o nejvíce chemizované odvětví zemědělství.

Naproti tomu biobavlna se pěstuje tradičně, bez GMO a škodlivých chemikálií, je až z 80% zavlažována dešťovou vodou, její pěstování přináší také lepší a zdravější život farmářům a nižší uhlíkovou stopu. Střídavé obhospodařování půdy přispívá ke zvyšování její úrodnosti a biodiverzity. Při pěstování biobavlny, která není geneticky modifikována, se používají přírodní hnojiva, takže se předchází znečištění spodní vody a řek.

Ideálními ekologickými materiály jsou len a konopí. V surové podobě mohou působit tvrdě a nepoddajně, a proto je často najdeme ve směsích, ideálně v kombinaci s biobavlnou. Oba materiály jsou velmi trvanlivé a v přírodě zcela rozložitelné.

Polosyntetické materiály

Jde o materiály přírodního původu, které je ale pro získání vláken k výrobě oblečení nejprve nutné upravit. Do této skupiny patří viskóza, modal, rayon (neboli umělé hedvábí), bambusová viskóza a lyocell (známý jako Tencel).

Viskóza, modal a rayon se vyrábějí ze dřeva. Za účelem výroby textilních vláken je každoročně pokáceno obrovské množství stromů a k přeměně tvrdého dřeva na jemnou viskózu je potřeba chemikálií, které škodí jak vodě, tak ovzduší.

Výjimkou je viskóze podobný lyocell prodávaný pod registrovanou značkou Tencel. Oproti klasické viskóze má vylepšené vlastnosti a vyšší trvanlivost. Zdrojem dřeva pro jeho výrobu je především eukalyptus, který rychle roste, není třeba ho zavlažovat, hnojit ani ošetřovat proti škůdcům.

Bambusové vlákno je oblíbené pro svou jemnost a udržitelnost. Během svého rychlého růstu bambus nepotřebuje tolik vody ani chemické pesticidy či hnojiva. Pokud jde o udržitelnost samotného výrobního procesu, je však většina bambusu zpracovávána stejně jako viskóza, tedy chemicky.

Syntetické materiály

Polyester, nylon nebo náhražka vlny akryl jsou materiály, které se nevyskytují v přírodě, ale vyrábí se v továrnách z ropy. Jde tedy o plasty.

Polyester x Recyklovaný polyester

Recyklováný polyester je materiál, který má stejné vlastnosti jako polyester čistý. Velmi dobře se udržuje, je pevný a vysoce odolný. Výroba čistého polyesteru je však vysoce náročná pro naše životní prostředí. Recyklovaný polyester je vyráběn z toho, co již na světe je, a při výrobě má nižší uhlíkovou stopu o 75%, např. také o 50% nižší než při výrobě organické bavlny. Při výrobě se spotřebovává o 90% méně vody a o 70% méně energie.

Velké změny se rodí v mysli. Jak tedy začít uvažovat?

Vzdělejte se.

Nemusíte průzkumu situace věnovat hodiny. Mrkněte na pár videí o udržitelné módě, ekologické módě, přečtěte článek či dva, abyste chápali základní principy udržitelné módy. Lidská mysl funguje úžasně. Uvedete ji do tématu a sama už začne sortovat data a navrhovat scénáře.

Ptejte se.

Dodavatelé udržitelné módy jsou na otázky připraveni. Mají k dispozici certifikáty, jsou schopni popsat dodavatelský řetězec každého produktu. Nebojte se doptávat na férové podmínky pro farmáře a dělníky, způsoby zpracování, barvení či přepravy.

Nejde jen o zajištění šetrných výrobků, jde hlavně o celkový přístup k nákupu a zacházení se zbožím.

– Jednorázové oděvy sloužící pro rozdávání na akcích – jsou opravdu potřeba? Takové výrobky končí nejčastěji v koši, v tom lepším případě. V tom horším případě jsou odhozeny jako nechtěné přímo na akci.

– Nakupujte méně, ale kvalitní výrobky. Dejte si práci a zjistěte si potřeby, velikosti a promyslete počty, které plánujete nakoupit. Dobře sedící kvalitní výrobek nekončí v koši ani na dně skříně.

– Nadčasové výrobky, které nepodléhají módnímu diktátu, vydrží v šatníku také déle.

– Zvažte lokální dodavatele a lokální výrobu.

Slovníček pojmů – společensky odpovědná móda

Charity shop neboli Dobročinné obchody – přijímají a prodávají darované věci. Výtěžky z prodeje pak putují na nejrůznější charitativní projekty.

Eco-friendly – oblečení, které bylo vyrobeno způsobem, který neznečišťuje prostředí.

Fair trade – výroba produktů v zemích třetího světa za férovou mzdu.

Greenwashing – značky uvádějí nepravdivá nebo zavádějící tvrzení o své ekologické politice. To zahrnuje popisování výrobků jako udržitelných jen proto, že obsahují malé množství recyklovaného materiálu.

Recycled – oblečení vyrobené z již použitého materiálu, jako je textil, papír, kov, plast.

Slow fashion – pomalá móda, která je vyrobena z kvalitních materiálů, nepodléhá módním trendům. Jde o  protiklad fast fashion, rychloobrátkové nekvalitní módě.

Social responsibility – Společenská odpovědnost – dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders. Nazývá se také „trojí odpovědnost“, jelikož do strategie firmy zahrnujete nejen ekonomickou oblast, ale také sociální a environmentální. Jednoduše řečeno, na všech úrovních fungování firmy se snažíte o fér a šetrný přístup k lidem, k planetě, ke zdrojům.

Sustainable – udržitelná móda, která vzniká v souladu s principy ekonomické, sociální a ekologické udržitelnosti.

Sweatshop – pololegální dílny, kde za nedůstojných podmínek pracují lidé pocházející často z řad sociálně znevýhodněných skupin obyvatelstva. Tyto dílny se nachází nejen v Asii, ale i v Americe a Evropě, zdokumentovány jsou i výskyty v ČR.

Upcycled – oblečení dáte nový život tím, že jej přešijete či jinak upravíte.

Vegan – produkty, při jejichž výrobě nebyl použit žádný materiál živočišného původu, a při jejichž výrobě nebylo nikomu ublíženo.

Zero – waste – Nulový odpad – je označení pro životní styl, který podporuje opětovné využívání všech zdrojů bez tvorby odpadů, jejich skládkování, nebo spalování.