Jak na firemní dárky? Deset rad od ELLIPSE.

Vyjádření díků a obdarovávání nepatří jen do osobního života. Dárkům se patrně nevyhnete ani v profesní rovině. Jak nejlépe poděkovat zaměstnancům za skvěle odvedenou práci v průběhu celého roku? Jak projevit vděčnost obchodním partnerům a dodavatelům? Přece vhodně zvoleným dárkem, do něhož vtisknete kus vaší značky. Vody firemních dárků jsou však hluboké a zrádné. Jak se neutopit v jejich obrovské nabídce a zůstat přitom sví?

Merch jako firemní dárek

Víno, čokoládové pralinky, dárkový poukaz. Tyto patří k těm nejběžnějším. Většinou darujeme něco, co lze jakkoli zkonzumovat. Není lepší vymyslet originální firemní dárek, který zůstane (spolu s vaším brandem) nějakou dobu na očích? Už mnoho let se věnujeme textilnímu merchandisingu, ale dobře rozumíme i firemním dárkům a reklamním předmětům. Textil nebo 3D – princip je vždy podobný. Nasloucháme příběhům našich zákazníků, přicházíme s originálními nápady a důmyslně propojujeme značku s vyrobeným merchem. 

Přinášíme deset rad, jak přemýšlet nad firemními dárky a jak je vybírat.

1. Personalizujte

Nejprve se zamyslete, koho chcete obdarovat. Znáte cílovou skupinu? Víte, co mají rádi? Sesbírejte o nich maximum informací a společně dáme hlavy dohromady. Věřte, že každý ocení, když výběru firemního dárku věnujete péči. Ta jde spolu s kreativitou poznat na první pohled. Pokud to jde, zvolte personalizované dárky, obzvlášť na Vánoce, narozeniny nebo jiné speciální příležitosti.

Tip: Když nemůžete personalizovat dárek, doporučujeme aspoň osobní vzkazy a visačky se jménem.

2. Hledejte téma

I jednoduchý malý dárek může tematicky zapadnout do firemní kultury. Může krásně reflektovat brand, nějakou významnou událost uvnitř firmy, nebo specifické období roku. Nad dárky je potřeba přemýšlet v souvislostech. Ideová linka dodá merchi šťávu.

3. Kvalita až na prvním místě

Nedělejte kompromisy. Myslíte, že ty nejlevnější dárky někoho potěší? Takový merch neplní svůj cíl. Končí v lepším případě na dně skříně, v tom horším zaplní popelnice. My radíme: Levné dárky nebrat. Raději vymyslete něco malého ve špičkové kvalitě, než pompézní dary pochybného původu a pokulhávající jakosti.

4. Zabalte to jinak

Vzpomínáte na naše téma? Co kdybyste jej promítli i do balení? Zajímavým obalem můžete výrazně povznést (nejen) estetickou hodnotu dárku. Když to odfláknete, celé kouzlo darování je pryč. Možnosti balení jsou v dnešní době téměř nekonečné, proč toho nevyužít? Malý dáreček ve vkusném a originálním balení s personalizovanou visačkou udělá kolikrát větší službu než obří dárek.

5. Držte se hodnot, vašich i jejich

Myslete na to, že firemní dárek reprezentuje vaši značku. Odráží firemní hodnoty, žádná vaše marketingová komunikace by s tímto neměla být v rozporu. Jste dravý startup a cílíte na mladé? Jaké sdílí tato cílová skupina hodnoty? Hezky si je sepište a ujistěte se, že dárek bude tyto hodnoty podtrhovat. Pokud například hlásáte téma udržitelnosti, vybírejte lokální produkci a ekologické materiály.

6. Brand: ukázat nebo schovat?

Merch je bezpochyby o vaší značce. Pokud však řešíte firemní dárky, musíte najít vhodnou míru obrandování tak, aby je obdarovaní chtěli dobrovolně používat. Máte cílovku, která vzala vaši značku za svou? V tom případě se nebojte výrazného designu. Takto to bývá často u sportovních značek, nebo mladých startupů. Jiné firmy by měly vsadit spíš na decentní grafiku s menším vyobrazením loga.

7. Žádné ležáky

Některé dárky jsou sice hezké pro oko, ale nikdo je reálně nevyužije. A to nechcete. Vy přece toužíte po tom, aby je obdarovaní nosili a používali. Zvažujte to, když se zamýšlíte nad výběrem. Ptejte se. Chtěli byste takový dárek sami dostat? A co vaši známí?

8. Zapomeňte na nudu

S firemními dárky se můžete opravdu blýsknout, když se toho nebudete bát. Ptejte se na novinky a trendy, vybírejte nápadité produkty. Právě tyto vyvolají kýžený „wow“ efekt a emoce u obdarovaných. Co třeba pískací tričko, batoh z pratelného papíru nebo deštník, co mění barvu, když zmokne?

9. Hoří, nehoří?

Kolik máte na zajištění firemních dárků času? Podle toho vybereme buď ze skladových položek, které umíme dobrandovat a vyladit spolu s balením k dokonalosti, nebo vyrobíme dárky na míru.

10. Budget na firemní dárky

Budget hraje vždycky jednu z hlavních rolí. Nezapomeňte, že do ceny musíte započítat i balení a přepravu. Přizpůsobte svůj rozpočet tak, abyste raději potěšili méně lidí hodnotným dárkem, než abyste vybrali laciný merch pro širší publikum.

Konečně firemní dárky pro lidi

Jsme na konci našeho výčtu. Reklamní předměty a textilní merch nás baví a umíme mu vdechnout ducha. Chceme, aby konečně firemní dárky dávaly smysl, aby se dostavila radost, aby dárek neskončil na dně skříně nebo v koši.

Sháníte originální firemní dárky a nevíte si rady? Svěřte se do našich rukou: máme zkušenosti i s budgetováním a časovým plánováním, proto se na to spolu můžeme podívat komplexně.